Ojjj!

Ojjsan jag glömde visst o uppdatera nu igen! :( e rätt glömsk av mig..

Jaha vad har nu hunnit ske denna otroligt händelserika vecka..

Jo vi var ju som sagt o tittade på ett radhus i förra veckan, och nu i måndags fick vi beskedet om att de e vårat om vi vill ha de.. (massa glad över detta givetvis..)

Sen i tisdags var de juh Dagen D! Operations dags... Hade min kompis johannes till att lämna mig på centralsjukhuset i kristianstad, väl där blev ja inskriven, vägd o fick satt dropp mm.
Sen kommer kirurgen och narkosläkaren och snackade en massa sen var de dags....

operationen har gått bra DET enda jag vill klaga på är när man la sig på op. bordet jaaa de kändes som om dom skulle utföra en akut operation.. 2 pers står o drar i mina ben o spänner fast dom.. sen två står o gör detsamma på mina armar sen får ja bara en mask över huvudet (syrgas narkos?) och dom vänliga orden "nu tar du 8 djupa andetag) jag kommer ihåg 5 sen minns jag inget förän på uppvaket...

Väl på uppvaket vaknade jag av mig själv efter någon timme, mådde väldigt illa och hade ont i magen, men fast besluten på att vara på fötter igen asap, fråga jag dom om de inte var dags att gå en runda nu, dom skrattade o sa du får nog vänta lite.. du kan få resa dig o gå till stolen.. i stolen fick jag lite mot smärtan och illamåendet sen satt ja bara där i 30 min typ sen fick jag gå till rummet, kan ärligt säga att jag tillbringade resten av dagen där förutom dom 5-7ggr man var uppe o gick en sväng i korridorerna..

Onsdagen var de lite genomgång o så.. massa tips o trix nu så här direkt efter... sen hemgång.. Min kompis johannes kom o hämtade mig igen. sen hem o vara lite med familjen o så..

Torsdagen bestod av en tok liten frukost (1.5dl Lättfil) mellanmål (2dl juice) lunch (1.5dl soppa) mellanmål (2dl juice) sen Middag (1.5dl soppa) sen kvällsmål (1.5dl lättfil) såhär ser ett dagsintag ut..

Men torsdagen bjöd givetvis inte bara på detta... Nej vi började dagen med att gå till Club XS (klädes butik för barn) sen hem.. Min syster dök över frammåt kvällen och dom åt tacos.. Men de slutar inte här inte... NEJ utan jag drar igång jobbmobilen, och får där beskedet att åkeriet jag jobbar på har gått i konkurs via SMS! Så när jag väl är tillbaka från sjukskrivningen så har jag ingen stans och ta vägen som det ser ut nu..

Fredagen
Började dagen med frukost och sen promenad med Enja (vår hund) Sen började jag titta lite efter nytt jobb, stötte då på ett jobb som jag lääänge velat ha, men aldrig riktigt vågat och söka då jag inte själv varit säker på att jag e rätt person för det, men annonsen kom liksom ut samma dag som företaget jag jobba på gick i konkurs så jag tänkte att nu är de ju absolut läge o söka.. Knaprade ihop ett litet mail om mig själv o vad jag kan o vad jag går för... Och hör o häpna dom ringer upp efter ca: 4h och erbjuder mig intervju nästa tisdag, Ska jag verkligen få jobbet jag velat ha i smyg dom senaste 7 åren? well jag vet iaf att jag är en bit på vägen nu...

Jaha idag då? Jo de blev en sväng på ikea efter frukosten i morse, sen körde vi hem till rebeckas föräldrar o hälsade på där, sen har dagen bara gått tycker jag.. Inget speciellt direkt idag..

Imorgon (söndag) Ska vi åka ut till nya lyan och titta lite igen samt mäta fönster mm.. komma överens om vissa övertag o så.. jag återkommer i morgonkväll om detta.. JAG LOVAR!
Ha nu en kanon natt/dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0